دکتر رضا زارع متخصص عفونی در کاشمر گفت: مصرف چای،عسل و میوه گریپ فروت برای درمان آنفولانزا

DR.REZA ZAREدکتر رضا زارع متخصص بیماریهای عفونی در کاشمر در مصاحبه با روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان کاشمر در خصوص بیماری آنفولانزا گفت: آنفولانزا یک بیماری ویروسی می باشد که با گذشت زمان عامل ویروسی آن دچار تغییرات می شود و باعث علائم بیماری میگردد.
این متخصص عفونی با اشاره به این مطلب که ویروس آنفولانزا باعث بیماری تنفسی حاد میشودو علامت عمده آن شیوع ناگهانی تب بالا و درد شدید عضلانی می باشد،گفت:ضعف،کمردرد،دردشکمی،سردرد،سرفه وخشونت صدا نیز از سایر علائم این بیماری می باشند.
دکتر زارع فصل شیوع بیماری آنفولانزا را اغلب فصل سرد سال و به علت ازدحام جمعیت بیان نمود و خاطر نشان کرد:راه انتقال بیماری، بوسیله تماس مستقیم و غیر مستقیم با بیمار میباشد و استفاده از لیوان،حوله،دستمال،مسواک،و وسایل شخصی بیمار،سرایت زا می باشد.
وی افزود:روبوسی و دست دادن و تماس نزدیک با بیمار، باعث انتقال بیماری آنفولانزا میشود.به علت ازدحام جمعیت در مهد کودکها،سربازخانه ها،و محیطهای شلوغ براحتی ویروس آنفولانزا منتقل می شود.
دکتر زارع با بیان این مطلب که این بیماری به ندرت عوارض ریوی و قلبی شدید نیز دارد که باید دقت شودخاطر نشان نمود:گاهی عفونت باکتریال ثانویه نیزدر این افرادباعث عوارض جدی در گوش میانی و ریوی می شود.
این متخصص عفونی در خصوص استفاده از واکسن آنفولانزا گفت:افراد کهنسال،اطفال،افراد که مبتلا به بیماریهای سرطانی،نارسایی تنفسی،کلیوی،قلبی،دیابتی و همچنین زنان باردار باید واکسن آنفولانزا دریافت کنند.برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا بایدافراد بیشتر مراقب باشند تا به این بیماری مبتلا نشوندچون بیماری در افراد مذکور عوارض بیشتری دارد.
وی توصیه هایی به افراد جامعه نمود وگفت:واکسن آنفولانزا هر ساله یک بار در فصل پائیز تزریق شود و اگر فردی آنفولانزاداشت و دچار خلط خونی و یا درد شدید گوش و نارسایی تنفسی و تنگی نفس و درد قفسه صدری شود، باید زودتر به پزشک مراجعه نماید.فرد بیمار باید استراحت کافی داشته باشد و مایعات به اندازه کافی بنوشد .وی همچنین مصرف چایی،عسل و میوه گریپ فروت برای درمان آنفولانزا، توصیه نمود.

4 پاسخ

  1. باسلام خدمت شما دکتر عزیز دکتر بسار باهوشسی هستی شما

  2. باعرض سلام وخسته نباشید خدمت جناب آقای دکترزارع
    متخصصی متعهد از دیار کوهسرخ،بهت افتخار می کنیم.

  3. باسلام خدمت شما سرور ارجمند جناب آقای دکتر زارع ، از آشنایی با شما بسیار بسیار خرسندیم وبدون مبالغه عرض کنم دراین عالم هزار رنگ کمتر کسی به تعهد،فروتنی وایمان شما سراغ دارم .موفق ،پیروز،سربلند باشید. ارادتمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *