تشکیل پلیس محله محور در شهرستان

فرمانده انتظامی کاشمر از تشکیل پلیس محله محور در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)ـ منطقه خراسان، سرهنگ محمود شیخی‌نژاد در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به سنجش‌ها و تجزیه و تحلیل‌هایی که در جرائم انجام شد به این نتیجه رسیدیم که در تعدادی ازمحله‌ها پلیس باید به صورت نزدیک‌تر و در کنار مردم حضور داشته باشد.
وی افزود: تعدادی پایگاه پلیس را با محوریت بعضی از محله‌ها ایجاد می‌کنیم که این باعث ارتباط نزدیک مردم با پلیس می‌شود و اختلافات جزئی خانواده‌ها و همسایگان در این پایگاه‌ها برطرف خواهد شد.
شیخی‌نژاد گفت: پلیسی که در این پایگاه‌ها مستقر می‌شود باید بتواند افراد منطقه یا محله، بازاریان و کسبه را بشناسد و برای برطرف کردن اختلافات از این افراد استفاده کند.
فرمانده انتظامی کاشمر در پایان استفاده از توانمندی مردم در همکاری با پلیس در ایجاد نظم و امنیت اجتماعی را اثربخش دانست و اظهار کرد:‌ مشارکت مردم با نیروی انتظامی باعث احساس مسوولیت مردم شده و این همکاری باعث می‌شود مردم بر کار نیروی انتظامی نظارت کنند.

یک پاسخ

  1. با توجه به افزایش جرم و به خصوص سرقت منازل در سطح شهرستان و احساس ناامنی خانواده ها بهتر است نیروی انتطامی توسط دولت از نطر مادی و جذب نیرو و از طرف قوه قضاییه ازنظر حمایت قانونی و معنوی مورد توجه بیشتر قرارگیرد و در کوتاه مدت از برخی نیروهای توانمند بسیج محلات برای همراهی و گشت زنی استفاده نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *