یک فعال اصلاح طلب در خراسان رضوی:اصلاح طلبان واقعی هیچ سهمی از دولت نمی خواهند

 

یک فعال اصلاح طلب در خراسان رضوی گفت: حجت الاسلام روحانی کاندیدای ائتلافی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بود که در سایه ائتلاف اصلاح طلبان، میانه روها و اعتدال گرایان و با حمایت های سید محمد خاتمی و آیت ا… رفسنجانی به پیروزی رسید.

به گزارش ایسنا، ناصر آملی مقدم در همایش اصلاح طلبان و دولت امید که در تالار نیلوفر شهر کاشمر برگزار شد، با بیان این که اصلاح طلبی و اعتدال گرایی در ذات خود عقلانیت سیاسی به همراه دارد، اظهار کرد: اصلاح طلبان واقعی هیچ سهمی از دولت نمی خواهند.

وی ادامه داد: با مشکلات اخیر در کشور، جریان های سیاسی ریشه دار تصمیم گرفتند با هم ائتلاف کنند و در سایه این همدلی حجت الاسلام روحانی اکثریت آرا را کسب کرد.

آملی مقدم تصریح کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ انتخابات اخیر این بود که اصلاح طلبان به جریان های رقیب دیروز خود آموختند مصالح ملی و سرنوشت ایران از مصالح و منافع سیاسی مهم تراست و برای نجات کشور از پرتگاه، باید به ائتلاف تن دهند و خود را فدای منافع ملی کنند.

وی گفت: ائتلاف اصلاح طلبان، نوعی هم گرایی برای منافع ملی بود و این بدین معنا نیست که گروه های سیاسی وقتی برای اعتلای ایران و منافع ملی ائتلاف می کنند، یکی شده اند؛ زیرا ارزش ائتلاف به همین گوناگونی سلیقه های سیاسی است.

این فعال اصلاح طلب خاطرنشان کرد: برای قوام نظام باید گروه های مختلف فکری در صحنه حضور داشته باشند و با تضارب آراء و اندیشه ها، شاهد رشد سیاسی در کشور باشیم.

وی افزود: در نظام ما حاکمیت از آن مردم است و آنان تصمیم می گیرند که برای مدت محدودی اداره امور کشور را به عده ای بسپارند.

آملی مقدم حضور اندیشه های مختلف سیاسی را در کشور ضروری دانست و اظهار کرد: نه اصلاح طلبان اعتدال گرا می شوند و نه برعکس؛ فقط در انتخابات اخیر ائتلاف مبارکی برای تدبیر در کشور و نجات از آن مشکلات صورت گرفت.

وی با اشاره به این که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 76 و پیروزی سید محمد خاتمی، اصطلاح اصلاح طلبی مطرح شد، بر ضرورت تعریف دقیق جریان اصلاح طلبی تاکید کرد و گفت: اگر جریان اصلاح طلبی و فرضیات آن را بشناسیم به خوبی در می یابیم که اصلاح طلبان واقعی هیچ سهمی از پیروزی دکتر روحانی برای خود نمی خواهند؛ هرچند هیچ کس نمی تواند منکر این شود که اگر آیت ا… هاشمی و سید محمد خاتمی از حجت الاسلام روحانی حمایت نمی کردند، دولت تدبیر و امید پیروز نمی شد.

یک پاسخ

  1. خودشونم فهمیدن که سهمی ندارند فقط دیدن رای که ندارند گفتند بین بد وبدتر البته برای اون با بد ببندیم مگه یه سهمی داشته باشم
    زنده باد مردمی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *