کاشمر قطب درمانی منطقه است

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: بیمارستان‌های شهرستان کاشمر از کمبود تجهیزات رنج می‌برند.
محمد جواد یزدانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: یکی از امور بسیار مهم توسعه در کشور و شهرستان‌ها، بحث سلامت و تأمین سلامت خانواده است.

وی با بیان اینکه سلامت در ابعاد روانی، اجتماعی و جسمی در جامعه مورد توجه است؛ تصریح کرد: هم‌اکنون یکی از هزینه‌های بالا در دنیا، بحث درمان است و بخش مهمی از درآمدهای ناخالص ملی در کشورها به بودجه سلامت اختصاص می‌یابد.
نیازمند کمک خیرین سلامت هستیم

وی با بیان اینکه کاشمر دارای دو بیمارستان با 200 تخت مصوب در حال فعالیت است؛ گفت: هم‌اکنون بیمارستان‌های شهرستان از کمبود تجهیزات رنج می‌برند که برای ارائه خدمات بهتر به مردم و رفع کمبودها در حوزه درمان، نیازمند کمک خیرین هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان با بیان اینکه علاوه بر تخصیص اعتبارات دولتی، مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های غیردولتی و نهادهای انسانی برای پیشرفت و توسعه سلامت جامعه تلاش و کمک می‌کنند افزود: از جمله این تشکل‌ها، “پزشکان بدون مرز” و “سازمان داوطلبان”  هستند که در حوزه توسعه سلامتی جامعه کار می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه برای توسعه سلامت، نیاز به مشارکت مردمی هستیم افزود: در راستای جلب مشارکت از سه سال گذشته، مجمع خیرین سلامت در کشور راه‌اندازی شد و از یک‌ماه قبل، این مجمع در شهرستان کاشمر آغاز به کار کرد.
کاشمر قطب درمانی منطقه است
یزدانی با بیان اینکه مجمع خیرین شهرستان در تلاش است جهت توسعه و پیشرفت در زمینه بهداشت و درمان، قدم‌های بزرگی بردارد؛ گفت: کاشمر هم اکنون به عنوان یک قطب درمانی در منطقه است که درمان جمعیت چهار شهرستان را به صورت مستقیم و شهرهای دیگر را به صورت غیرمستقیم انجام می‌دهد.
یزدانی با اشاره به سوابق امور خیریه در بخش سلامت در شهرستان، گفت: در سال 1306 توسط خانم عصمت‌السلطنه بزرگترین موقوفه به بخش سلامت اهدا شد.
وی ادامه داد: عصمت‌السلطنه با اهدای زمینی در بهترین نقطه شهر که شعاع مراکز بهداشت و درمان در شهرستان را در بر می‌گیرد در انجام کارهای خیرخواهانه در حوزه سلامت پیش قدم شد و هم اکنون این مرکز روزانه به بیش از دو تا سه هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان این‌که از این قبیل اعمال خیرخواهانه ماندگار در بخش سلامت می‌توان به وقف چاه موتور آب توسط دکتر شوکتی، وقف مرکز حافظ‌‌الصحه توسط دکتر حافظ ‌الصحه، احداث مرکز جواد الائمه با کمک‌های مردمی اشاره کرد؛ گفت: باید در این‌جا از آقایان فرهودی و فدایی‌نیا جهت احداث بخش‌های آی‌سی‌یو و دیالیز بیمارستان شهید مدرس یاد کنیم.
برکات وقف در حوزه سلامت کاشمر
وی افزود: تمامی زمین‌ها جهت احداث 48 خانه بهداشت در روستاها و 10 مرکز بهداشتی در شهرستان توسط مردم خیر اهدا شده و مردم از این برکات استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که طی زمان اندکی که از راه‌اندازی مجمع خیرین سلامت در شهرستان می‌گذرد، مشارکت‌های مردمی خوبی در سطح شهرستان را شاهد بوده‌ایم؛ افزود: این امر موجب شده گره‌های زیادی از مشکلات درمانی مردم حل و بخشی از مردم که برای درمان بویژه در موارد اورژانس مجبور به خارج شدن از شهرستان بودند، نیازشان در شهرستان رفع شود که تمام امکانات توسط خیرین تأمین شد.
ساخت مجمع خیرین سلامت در کاشمر
وی اولین خیر پس از تشکیل مجمع خیرین سلامت را، دکتر شمس تربقان از چهره‌های ماندگار ایران عنوان کرد و گفت: ایشان، نشان دولتی خود را ـ 100 سکه طلا ـ برای خرید زمین مرکز بهداشت و درمان روستای تربقان کاشمر به شبکه بهداشت و درمان اهدا کردند که با پیگیری‌های شخصی ایشان این مجموعه در حال ساخت است که اسکلت‌بندی آن به اتمام رسیده و امیدوارم با تأمین اعتبار لازم، این مرکز به زودی راه اندازی شود.
وی در ادامه از خیر محترم آقای غلامحسین باستانی که 300 میلیون ریال جهت خرید یک دستگاه دیالیز اهدا کرد؛ یاد کرد و گفت: این امر منجر شد، بنیاد بیماری‌های خاص کشور دو دستگاه دیگر همراه با تجهیزات کامل به مبلغ 120 میلیون تومان به مجموعه بخش دیالیز بیمارستان اهدا کند.
خرید دستگاه بیهوشی برای بیمارستان
دکتر یزدانی در ادامه از همکاری خیرین با مشارکت صندوق همت برای خرید دستگاه بیهوشی بیمارستان حضرت ابوالفضل نام برد و گفت: این دستگاه با صرف مبلغ 40 میلیون تومان خریداری و در بیمارستان نصب و مورد استفاده بیماران قرار گرفته است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر هم چنین از کمک 40 میلیون تومانی جهت خرید دستگاه فیکو مورد استفاده در عمل جراحی مروارید چشم در بیمارستان حضرت ابوالفضل خبر داد و اظهار داشت: هزینه این دستگاه توسط خیر محترم آقای غدیر صالحی تأمین شده است که تحویل شهرستان شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
تجهیز بخش نوزادان بیمارستان حضرت ابوالفضل
وی یکی از نیازهای مهم بیمارستان حضرت ابوالفضل را راه‌اندازی دستگاه اکسیژن‌ساز عنوان کرد و گفت: دستگاه مورد نیاز به مبلغ 300 میلیون ریال خریداری شده که برای راه‌اندازی آن نیاز به کمک خیرین داشتیم که این امر توسط خیر محترم آقای علی عمارتی انجام و با راه‌اندازی این دستگاه، بیمارستان دیگر نیاز به کپسول ندارد و مشکلات این قسمت مرتفع شده است.

یزدانی در ادامه از آقای جان‌محمدی خیر بزرگ دیگری در شهر کاشمریاد کرد و گفت: ایشان با اختصاص 100 میلیون ریال جهت تجهیز بخش نوزادان بیمارستان حضرت ابوالفضل که وظیفه پوشش بیماران چهار شهرستان را دارد، اقدام کردند هم اکنون دستگاه انکوباتور خریداری و درحال وارد شدن به شهرستان است.
وی در ادامه از تأمین مبلغ 140 میلیون ریال جهت خرید دستگاه اسکن چشم توسط آقای علی بهرامی خبر داد و گفت: این دستگاه نیز در تکمیل تجهیزات مورد نیاز جهت انجام عمل جراحی چشم در کاشمر اختصاص یافته است.

تجهیز آزمایشگاه ریوش توسط مردم
دکتر یزدانی با بیان این‌که امکانات بیمارستان در حد مطلوب است اما نیازهای فراوانی وجود دارد؛ گفت: تأمین آب در شرایط خاص و با توجه به بی‌آبی منطقه یکی از نیازهای بیمارستان شهید مدرس است که با تهیه منبع آب و راه اندازی آن توسط خانواده مرحوم خزاعی یکی از نیازهای مهم بخش دیالیز بیمارستان مرتفع شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تأمین بعضی از امکانات پایگاه انتقال خون، امکانات آزمایشگاه‌های بیمارستان شهرستان و مراکز بهداشتی را در ‌زمره سایر اقداماتی که توسط افراد خیر انجام گرفته اعلام کرد و افزود: هم اکنون توسط «مردم ریوش» حدود 150 میلیون ریال جهت تجهیز آزمایشگاه مرکز بهداشت ریوش اهدا شده که دردهه فجر شاهد راه‌اندازی و تجهیز این آزمایشگاه بودیم.
گره های بزرگ حوزه سلامت توسط خیرین باز می شود
یزدانی با بیان اینکه این امور توسط مجمع خیرین و در راستای تلاش این افراد به کمک و خیرخواهی خیرین به بخش سلامت بوده، افزود: در این مدت کوتاه گره‌های بزرگی از شبکه بهداشت و درمان توسط مجمع خیرین حل شده و دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم به رسم تقدیر از این خیرین، کمک‌های شایانی به شهرستان کرده است.
وی به کمک‌های خوب دانشگاه علوم پزشکی در زمینه ارائه تجهیزات کامل اورژانس، بیمارستان حضرت‌ابوالفضل و مدرس به مبلغ یک میلیارد و هفت‌صد میلیون‌ریال اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی در حمایت از خیرین و در پاسخ به نیت خیر آنان کلیه تجهیزات بخش عفونی بیمارستان شهید مدرس را به صورت رایگان در اختیار گذاشته که این تجهیزات هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است.

یزدانی با بیان اینکه مردم با کمک‌های کوچک و بزرگ و خود می‌توانند گره‌های فراوانی از حوزه سلامت جامعه باز کنند؛ ابراز امیدواری کرد: با کمک افراد خیر که تعداد فراوانی از این افراد در شهرستان حضور دارند، هم‌چون گذشته شاهد مشارکت آنان و تأمین نیازهای حوزه سلامت جامعه باشیم.
وی با بیان اینکه مردم حتی با کمک‌های اندک هم توانسته‌اند به یاری نیازمندان در بخش درمان بشتابند؛ گفت: با کمک خیرین دستگاه گازومتری که از ضروریات بخش آی‌سی‌یو بیمارستان حضرت ابوالفضل است به مبلغ 800 هزار تومان خریداری و راه‌اندازی شده است.
تاثیر قدم های کوچک در توسعه سلامت

یزدانی در ادامه با تأکید بر این‌که چنانچه همه درک کنند با رقم‌های کوچک می‌توان قدم‌های بلندی در توسعه سلامت جامعه برداشت بسیاری از مشکلات این حوزه رفع می‌شود، از همه شهروندان خواست؛ دست ما را در مجمع خیرین سلامت و شبکه بهداشت و درمان بگیرند و با مشارکت خود به صورت مالی، جسمی و فکری در ایجاد شهری آباد و سالم یاری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان با بیان اینکه ایجاد هرگونه تغییری در سیستم بهداشت و درمان با کمک و همکاری مردم و با مبالغ بسیار کم آنها امکان پذیر است و می‌توان با کمک آنان کارهای بزرگی در سطح شهرستان ارائه داد، گفت: امروز با حضور50 متخصص در سطح شهرستان آمادگی داریم خدمات گوناگونی به مردم در سطح شهرستان ارائه کنیم.
عمده‌ترین نیاز کاشمر تأمین تجهیزات پزشکی است
وی ابراز امیدواری کرد: با اعتماد و ارتباط صمیمی مردم با بخش بهداشت و درمان قدم‌های بلندتری در شهرستان بتوانیم برداریم.
وی اظهار کرد: هم اکنون عمده‌ترین نیاز شهرستان، تأمین تجهیزات پزشکی می‌باشد که بعضی از آنها به خاطر فرسودگی در طول سال‌های اخیر قابل استفاده نیست و نیاز به تهیه دستگاه‌های جدید است تا بیمارستان‌های شهرستان و مراکز درمانی، با روش‌های پزشکی نوین و به روز خود را تنظیم کنند.

یزدانی افزود: بخش‌های سی‌سی‌یو، آی‌سی‌یو، دیالیز، رادیولوژی، اتاق عمل و بخش‌های متفاوت در بیمارستان حضرت ابوالفضل و شهید مدرس به تجهیزات فراوانی نیازمندند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان با بیان این‌که مبالغ مورد نیاز جهت تأمین تجهیزات بیمارستان‌های شهر از میلیاردها ریال تا مبالغ جزئی و متنوع است افزود: با کمک‌های اندک حتی تا 500 هزار تومان می‌توانیم دستگاهی که چندین سال بدون استفاده در بیمارستان مانده را دوباره مورد استفاده قرار داده و به بیماران خدمات‌رسانی کنیم.

یزدانی گفت: مجمع خیرین، کمک‌های افراد نیکوکار را در هر امر خاصی که مورد نظر داشته باشند هزینه خواهد کرد.

7 پاسخ

  1. ﻣﺎ ﻣﺎﻧﺪﻳﻢ ﭘﺲ ﻧﻘﺶ ﺩﻭﻟﺖ ﻭﮐﻤﮏ ﺩﻭﻟﺖ ﮐﺠﺎ ﺭﻓﺘﻪ؟ ﻫﻤﺶ ﻣﺮﺩﻡ؟ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﻭﺍﻣﻮﺯﺵ ﮐﻪ ﺭﺍﻳﮕﺎﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎﺷﻪ ﻃﺒﻖ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳﺎﺳﯽ

  2. اگه خیرین نمی بودن پس مردم برن بمیرن؟؟؟؟

  3. دولت این شهرهای کوچیک رو فراموش کرده؟

  4. اگه خیرین نباشن مردم برن بمیرن؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. آره واقعاً نکته خوبیه
    خود مردم باید به فکر خودشون باشن. از مسوولین بخاری بلند نمیشه.
    یعنی اگر هم بخوان انجام بدن ، کلی طول میکشه.چون مردم شهرهای بزرگتری مثل تهران و مشهد و اصفهان همیشه اونقدر توقعشون زیاده ، که نمی گذارن توجهات به شهرهای کوچیک برسه.
    اگرنه شهری مثل مشهد اینقدر رشد نمی کرد در همه زمینه ها.
    بعد از اونم باز شهرهای دیگه مثل نیشابور و سبزوار در خراسان رضوی هستند که همه چیزو برای خودشون می خوان.
    نیشابوری ها که نزدیک مشهدن همه سرمایه گذارای صنعتی رو به شهر خودشون می برن و سبزواری ها همه دانشگاه ها و مراکز علمی و …
    فقط ما مردم باید خودمون به فکر کاشمرمون باشیم.

  6. منظور از منطقه سه روستای خلیل آباد بردسکن و کاشمر میباشد!!!!

  7. منظورتون از منطقه سه روستای خلیل آباد-بردسکن و کاشمر هست!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *