رییس موسسه جهاددانشگاهی کاشمر: شهید مطهری ترویج اسلام را برجسته‎تر کرد

شهید مطهری
رییس موسسه جهاددانشگاهی کاشمر با بیان اینکه معلمی عشق، هنر و فداکاری است، گفت: شهید مطهری استاد وارسته‌ای بود که ترویج اسلام را برجسته‎تر کرد و گام موثری در جهت آموزه‌های فرهنگ دینی برداشت.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، کاوه روز گذشته 16 اردیبهشت در مراسم تجلیل از اساتید بسیجی جهاددانشگاهی کاشمر، بزرگداشت شهید مطهری و مطالعه کتاب‌های وی برای تمامی اقشار به ویژه قشر دانشگاهی مهم و ضرورری دانست و اظهار داشت: دانشجویان باید با مطالعه کتاب‌های استاد مطهری با آرمان‌های امام راحل و شهدا آشنا شوند و از آنها درس بگیرند.
وی تجلیل از مقام اساتید دانشگاه ها را تجلیل از یاد و خاطره استاد مطهری عنوان کرد و بیان داشت: باید جایگاه و منزلت این استاد را ارج نهیم و اساتید با تدریس خود درس های زندگی استاد مطهری را سرمشق خود قرار دهند و آن را به آیندگان بیاموزند.
وی رسالت معلمان را رسالت پاک انبیا خواند و اظهار کرد: هدف اصلی معلمان و مدرسان انسان‌سازی و کمال بخشیدن است و در این راستا باید تمام توان خود را به کار ببندیم.
کاوه تصریح کرد: رسالت ما تربیت و آموزش نسلی آینده‌ساز است و باید بتوانیم با تربیت مادرانی خوب و پدرانی دلسوز جامعه‌ای امن و سالم را برای آینده این کشور به ارمغان آوریم.
رییس موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر تجلیل از مقام اساتید دانشگاه ها را تجلیل از یاد و خاطره استاد مطهری عنوان کرد و بیان داشت: باید جایگاه و منزلت این استاد را ارج نهیم و اساتید با تدریس خود درس‌های زندگی استاد مطهری را سرمشق خود قرار دهند و آن را به آیندگان بیاموزند.
در ادامه سرپرست فرمانداری کاشمر ضمن گرامیداشت هفته معلم با بیان اینکه جهاد و دانشگاه دو نام مقدس و از صدقات جاریه امام راحل است که منشا خیرات و برکات خوبی برای شهرستان، استان و کشور است، جایگاه علم و تربیت در اسلام را رفیع و بلند دانست.
مهدی محمودی گفت: جایگاه معلم از منزلت بالایی برخوردار است به خصوص تربیتی که منشا اسلامی داشته باشد.
وی با اعلام اینکه امروز ایران توانسته در بین 202 کشور جهان مقام اول تعلیم و تربیت اسلامی را به خود اختصاص دهد، تصریح کرد: در بسیاری از کشورها تعلیم و تربیت ابزاری است و انسان را با پیچ و مهره مقایسه می‌کنند اما در جمهوری اسلامی و به برکت 36 هزار دانشجو دانش آموز و 4900 استاد و معلم، تعلیم و تربیت ما رنگ و بوی اسلامی گرفته است.
محمودی گفت: امروز ایران اسلامی مستقل ترین کشور سیاسی جهان است و بدون وابستگی به هیچ کشور ابر قدرت توانسته شعار نه شرقی نه غربی را به منصه ظهور بگذارد.
وی با بیان اینکه درمان هر مشکلی در جامعه در آموزش و پرورش و محیط های علمی و دانشگاهی است، از اساتید دانشگاهی خواست با حضور در مراکز علمی و صنعتی کشور ببینند که چگونه فرزندان این مرز و بوم قله‌های علمی کشور و دنیا را از دست دانشمندان اروپایی و خارجی گرفته‌اند.
وی افزود: اگرچه در جمهوری اسلامی معلم و استاد در جایگاه واقعی خود قرار ندارند ولی تاکنون خدمات خوبی صورت گرفته که این خدمات بیانگر این است که معلم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اعلام اینکه معلمان و اساتید همانند شهید مطهری باید زمان شناس باشند، تصریح کرد: دشمنان درصدد هستند بین محیط های سیاسی و علمی شکاف ایجاد کنند اما با حضور دانشجویان و اساتید در تمام عرصه‌ها این توطئه‌ها خنثی شده است.

یک پاسخ

  1. لطفا سایت روگسترده ترکنین تادانشجویان بهتذ ازسایت استفاده کنند باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *