خباز: طیف‌های معتدل جریان اصلاحات بر تشکیل حزب فراگیر اجماع دارند


عضو فراکسیون خط امام مجلس هشتم با بیان اینکه طیف‌های معتدل جریان اصلاحات بر تشکیل حزب فراگیر اجماع دارند٬ گفت:باید دید اساسنامه‌ و مرام‌نامه که تنظیم و به تصویب کمیسیون ماده ده احزاب می‌رسد چگونه است.
محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره تشکیل حزب فراگیر در جریان اصلاحات با محوریت  محمد رضا عارف معاون اول دولت اصلاحات٬ گفت:  در قانون اساسی صراحتا به تشکیل حزب فراگیراشاره شده و فصلی از قانون اساسی درباره این موضوع است٬ اما  پس از گذشت ۳۴سال از عمر شکوهمند انقلاب اسلامی هنوز حزب به معنای واقعی در کشور وجود ندارد.
وی با بیان اینکه عدم تشکیل حزب فراگیر چند دلیل دارد٬ تصریح کرد: علت اول اینکه حزب فراگیر تاکنون  تشکیل نشده این است که  در ادوار گذشته مدیران و دولتمردان کشور به فکر ایجاد حزب ‌می افتادند و در قدرت حزب تشکیل می‌شد و با پایان یافتن دولت عمر آن حزب نیز پایان می‌پذیرفت.
عضو فراکسیون خط امام مجلس هشتم٬ افزود: دومین دلیلی که تاکنون مانع از تشکیل حزب فراگیر در ایران شده است٬ حزب ستیزی یا حزب گریزی دولتمردان است که نمونه‌اش را در رفتار احمدی‌نژاد و صفار هرندی وزیر ارشاد او در چند سال گذشته می‌توان دید که در تریبون رسمی اعلام کردند با وجود برخی نهادهای انقلابی نیازی به حزب نیست.
این نماینده ادوار مجلس، با تأکید بر اینکه  تشکیل حزب فراگیر در کشور کار بسیار مشکلی است٬ ادامه داد: در کشور ما بر خلاف کشورهای دیگر که مسئولان رده بالای آنها زمینه‌های تشکیل حزب فراگیر را مهیا می‌کنند مسئولان گارد سختی در برابر حزب و تشکیل آن می‌بندند.
این فعال اصلاح طلب با اعلام اینکه همه دلخوشی جریان‌های سیاسی برای تشکیل حزب فراگیربه فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به کرمانشاه است٬ توضیح داد:رهبرمعظم انقلاب درسفری که به کرمانشاه داشتند اشاره و تاکید جدی به تشکیل حزب قوی در کشور داشتند که این فرمایشات می‌تواند نقطه عطفی در تشکیل حزب فراگیر  براساس قانون اساسی باشد.
خباز با اشاره اجماع تمامی طیف‌های جریان اصلاحات زیر چتر حزب فراگیر، ادامه داد: ابتدا باید دید اساسنامه‌ و مرام‌نامه که تنظیم و به تصویب کمیسیون ماده ده احزاب می‌رسد چگونه است اما به توجه به روحیات محمدرضا عارف به نظر می‌رسداصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل زیر پرچم این حزب فراگیر قرار ‌گیرند.
عضو فراکسیون خط امام مجلس هشتم٬ با بیان اینکه  محمد رضا عارف می‌تواند در تشکیل حزب فراگیر در جریان اصلاحات محور قرار گیرد٬ توضیح داد: حرکتی که عارف برای رشد و بالندگی کشور با کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم انجام داد٬ نشان داد با اعتقادی که به خرد جمعی دارد می‌تواند در متن تشکیل حزب فراگیر در جریان اصلاحات باشد./
پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *