سرپرست فرمانداری کاشمر:به وضعیت کشاورزی رسیدگی نشود، بیکاری در منطقه اوج می‎گیرد

سرپرست فرمانداری کاشمر گفت: رفع نیازهای کاشمر در زمینه اجرای طرح های آبخیزداری و مبارزه با بیابان‎زایی اعتبار ویژه می خواهد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، مهدی محمودی امروز 14 تیر در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان، طی سخنانی با اشاره به اینکه شهرستان کاشمر در زمینه منابع طبیعی و طبیعت 75 درصد مساحتش را کوهستان فرا گرفته و حفرچاه عمیق در اغلب نقاط آن غیر ممکن است، گفت: ایجاد زیرساخت ها در بخش منابع آب و خاک و اجرای طرح های آبخیز داری ضرورت دارد.
وی با اشاره به این که اشتغال 85 درصد مردم شهرستان به طور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی است، گفت: اگر چه خدمات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته اما طرح های مطالعاتی بسیاری انجام شده که جهت اجرای آنها به تسهیلات نیاز است.
نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه سیل اخیر خسارات جبران ناپذیری به منطقه وارد نموده است، گفت: بخش اعظمی از خسارت 26 میلیارد تومانی سیل اخیر به بخش کشاورزی اعم از باغات، منابع طبیعی و قنوات وارد شده و بالغ بر 25 روستا از 28 روستای این بخش آسیب دیده اند لذا وظیفه ماست که در حوزه های آبخیز روستاهای نامق، ایور، موشک، اوندر، توندر، بند قرا، سنجدک و کسرینه که مطالعات ان انجام شده، اقدام نماییم.
وی با اشاره به وجود 12 هزار هکتار اراضی بیابانی شهرستان گفت: با توجه به اینکه مطالعاتی جهت بیابان زدایی صورت گرفته انتظار داریم به طور ویژه و اورژانسی با توجه به نیاز منطقه اعتبارات ویژه ای در زمینه آبخیزداری و بیابان زدایی در نظر گرفته شود .
محمودی تأکید کرد: اگر در این منطقه به وضعیت کشاورزی رسیدگی نشود، بیکاری اوج می گیرد و میل به ماندگاری در روستا کاهش می یابد و به پدیده حاشیه نشیین دامن زده می شود.
وی از مدیر کل منابع طبیعی استان که معین شهرستان در کارگروه کشاورزی استان است، خواست شرایطی را فراهم آورد تا با توجه به اینکه قهر طبیعت خشک دهگی را در شهرستان ایجاد نموده برای رونق بخش کشاورزی و مقابله با بیابان‎زدایی اقداماتی صورت گیرد.
سرپرست فرمانداری کاشمر از قابل ارائه بودن 90 هزار هکتار از اراضی متعلق به منابع طبیعی در اختیار کارگروه توسعه کشاورزی در شهرستان خبر داد و گفت: خوشبختانه با تعاملی که بین اعضای کارگروه در شهرستان وجود داشته اقدامات خوبی صورت گرفته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *