برگزاری یادواره 23 شهید عملیات بیت‌المقدس در کاشمر

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) همزمان با سوم خرداد  سالروز آزادسازی خرمشهریادواره 23 شهید عملیات بیت‌المقدس، 2 خرداد در کاشمر برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام جلالی، مسئول سابق عقیدتی ـ سیاسی سپاه منطقه شمال شرق کشور گفت: ما در صلح، جنگ و دفاع از مملکت مطیع امر ولایت بوده و هستیم.

وی افزود: خرمشهر در سوم خرداد سال 61 با تدبیر، طراحی، تلاش و کوشش رزمندگان و عنایت خداوند در عین ناباوری از چنگال دشمن بعثی به آغوش وطن بازگشت و خونین شهر نام گرفت؛ لذا این مناسبت‌ها را نباید ملت ایران هیچ گاه فراموش کند بلکه باید آن‌ها را به یکدیگر متذکر شویم.

وی با بیان اینکه ما ملتی متنفر از جنگ هستیم و جنگ‌افروز نیستیم، گفت: ما آغازگر جنگ نبودیم اما براساس فرهنگ دینی خود اعتقاد داریم اگر به ناحق جنگ بر ما تحمیل شود، عقل و شرع به ما می‌گوید برای عزت‌مندی اسلام و بقای زندگی در دفاع از حق حاضر شوید.

وی با اشاره به اینکه ما از پیشوایمان امام حسین(ع) یادگرفته‌ایم که آغازگر جنگ نباشیم، اظهار کرد: این امر جزو فرهنگ دینی ماست و اگر چه دنیا سعی می‌کرد ایران را متجاوز نشان دهد اما با عالی‌ترین تدبیر وارد شدیم و دفاع جانانه‌ای از مملکت کردیم.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به این‌که پس از انقلاب ما خود را برای هجمه‌های بسیار آماده کردیم اما وقتی جنگ به ما تحمیل شد، ارتش و سپاه آمادگی لازم را نداشت ولی مردانه با کمترین امکانات ایستادگی کرد، گفت: ما به فضل خدا و قوتی که خدا در مقایسه با دشمن به دستان تهی ما داده بود و با تدبیر و فرماندهی و فرمانبرداری به ما عزت داد و توانستیم خرمشهر را فتح کنیم؛ لذا عظمت خرمشهر بسیار بالاست برای همین امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *