سرپرست فرمانداری شهرستان کاشمر گفت: باید نگرش مدیران به روابط عمومی تغییر کند.
مهدی محمودی در گفتوگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، پیام و پیام رسانی را از اصول اساسی شغل روابط عمومی دانست و افزود: روابط عمومی هنر علم، فن و آینه تمام نمای ادارات و پل ارتباطی مردم و ادارات است که حسن و تفاهم و رابطه مقابل را بین مردم و آن اداره ایجاد میکند.
وی، اطلاعیابی، اطلاعرسانی، فرهنگسازی، بحران ستیزی، نظریه پردازی، ظرفیتسازی، تقویت همبستگی و آینده نگری را از جمله مأموریتهای روابط عمومیها ذکر کرد.
وی از روابط عمومی به عنوان کانون تفکر ادارات یاد کرد و اضافه کرد: امروزه، روابط عمومیها به عنوان عناصر قوی در تقویت برنامهها و پیشبرد اهداف ادارات تلقی میشوند، به طوری که روابط عمومی در موفقیت یا عدم موفقیت وظایف مدیریت نقش مهمی را ایفا میکند.
محمودی مهمترین مشکل روابط عمومیها را نوع نگرش به روابط عمومی دانست و اظهار داشت: با توجه به انتظاراتی که مخاطبان یک تشکیلات از روابط عمومی دارند، باید نگرش دست اندرکاران به روابط عمومی تغییر کند.
وی تاکید کرد: تا زمانی که مدیریت یک مجموعه جایگاه روابط عمومی را به خوبی درک نکند، قطعاً روابط عمومی آن تشکیلات در انجام وظایف خود موفق نخواهد بود.
وی ضمن تأکید مشکل کمبود نیروی انسانی در روابط عمومی ادارات، ابراز امیدواری کرد: این مشکل با توجه به نگرش مثبت ایجاد شده نسبت به روابط عمومیها به زودی حل شود.
وی گفت: متأسفانه به رغم اهمیت و جایگاه ارزشمند آن، هنوز برای روابط عمومی ساختار و تشکیلات مناسبی تعریف نشده است که این مهم باعث افت انگیزش نیروها و عدم بهرهوری مناسب نیروی انسانی میشود.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه روابط عمومی بدون ارتباط با رسانهها موفق نخواهد بود، افزود: لازمه موفقیت نیروهای روابط عمومی، داشتن آگاهی و تخصص است، زیرا روابط عمومی یک هنر است و مدیر روابط عمومی موفق باید دارای بینش قوی در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد.
وی بیان داشت: در این عصر روابط عمومی موفق بدون ارتباط قوی دو سویه و هدفمند با رسانهها، نمیتواند یک روابط عمومی ایده آل و تأثیرگذار باشد.
وی گفت: روابط عمومی برای موفقیت در کارش باید رسانهها را همکاران صمیمی، دلسوز و بازوی قوی خود بداند.