فرمانده سپاه کاشمر: بسیج مصداق عینی اتحاد ملی و انسجام اسلامی است

فرمانده سپاه کاشمر گفت: بسیج خود مصداق عینی اتحاد ملی و انسجام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه خراسان، سرهنگ علی اسدیان امروز در جلسه ستاد گرامیداشت هفته بسیج، بسیج را عامل قوی و تقویت کننده وحدت، اقتدار و امنیت ملی دانست و اظهار داشت: بسیج و بسیجی با بصیرت و معنویت هم آغوش، با افراط گرایی در تقابل و برای دستیابی به وحدت تاکنون هشیار عمل کرده و معطوف به مصالح عمومی و عامل شکوفایی قابلیت ها و توانایی های ملی بوده و است.

وی گفت: دنیای اسلام در تبلور انسجام اسلامی و تقویت آن و ایران اسلامی در همگرایی و تقویت اتحاد ملی و همدلی مردمان خویش به اثر و کارکرد بسیج آنچنان امید بسته و کوتاهی در این برهه از زمان قابل چشم پوشی نیست.

سرهنگ اسدیان با اشاره به اهمیت نقش آفرینی بسیج در طول تاریخ انقلاب اسلامی افزود: وجود مکتبی بودن و مردمی بودن این نهاد خودجوش و فعالیت های بسیج در عرصه های مختلف فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی،سیاسی و…قابل مشاهده است و در آینده هم می تواند نقش آفرین باشد و جایگاه مهم در حفظ نظام و پیشرفت عدالت داشته باشد.

وی گفت: امروز نیز تبلور اتحاد ملی در داخل و انسجام اسلامی در خارج از وسعت گروه سرزمینی درتوان دستان بسیجیانی است که به تولید دانش و علوم و فنون همت گذاشته اند.

وی اظهار داشت: عرصه های فعالیت بسیج در طول سی سال گذشته با حضور و مشارکت مردم در پیروزی انقلاب و حفظ آن بوده و وظیفه اصلی بسیج در دفاع از کشور در جبهه های جنگ و حضور گسترده بسیجیان در خط مقدم و دیگر حوزه‌های دفاع در پشت جبهه ها باعث شد که بسیجیان را به عنوان نیروهای اصلی دوران دفاع مقدس بشناسند.

وی گفت : اگر نقش بسیج را در مواقعی و به طور برجسته در دوران حماسی جنگ با فرهنگ و معانی خاص اش صرفاً نظامی می دیدیم، امروز ارگان و نهادی است نسبتاً وسیع، با کارکردهای گوناگون و پاسخگوی برخی از نیازهای اساسی و حیاتی جامعه در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی سیاسی و یا نظامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *