رئیس دانشگاه پیام نور کاشمر: مسئولان نمی‌توانند با ضوابط اداری برای رشد فعالیت‌های قرآن کاری انجام دهند

به گزارش خبر گزاری پانا : حجت‌الاسلام «مجید نصیری»، رئیس دانشگاه پیام نور کاشمر گفت: مسئولان نمی‌توانند با ضوابط اداری برای رشد فعالیت‌های قرآن کاری انجام دهند.
به گزارش پانا، حجت‌الاسلام و المسلمین «مجید نصیری»، رئیس دانشگاه پیام نور کاشمر با بیان این مطلب گفت: تمامی ادارات، نهادها و سازمان‌ها بایستی به حمایت از ترویج فعالیت‌های قرآنی اعم از مشاوره فکری یا امور مالی کمک کنند.

وی با اشاره به این سخن پیامبر اسلام که تنها راه نجات ما را از گردونه‌های صعب‌العبور، قرآن است، از اقداماتی که طی سال‌های اخیر نسبت به ترویج فعالیت‌های قرآنی انجام شده اظهار رضایت کرد و افزود: برپایی جشنواره و نمایشگاه‌های قرآنی در سطح شهرستان از جمله این اقدامات مطلوب است.

وی با بیان اینکه در کاشمر پتانسیل‌های خوبی در زمینه مباحث قرآنی وجود دارد که باید آنها را مدیریت کرد و سیاست‌گذاری لازم را انجام داد، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن فرصت خوبی است تا مؤسسات مردم نهاد بتوانند ضمن به‌نمایش گذاشتن ظرفیت‌های خود، نقاط ضعف خود را برطرف کنند.

وی با اظهار تأسف از این‌که نهادها، سازمان‌ها و ادارات توجه کمتری به مباحث قرآنی دارند، افزود: تمامی ادارات ردیف بودجه فرهنگی دارند که می‌بایست قسمت اعظم آن را در این زمینه هزینه کنند.

وی با اعلام اینکه وضعیت بودجه فرهنگی بسیاری از ادارات از اداره فرهنگ و ارشاد بیشتر است، گفت: اگر نتوانیم این بودجه‌ها را در حوزه‌های مربوط به‌درستی هزینه کنیم قطعاً دشمنان با هجمه‌های متعدد و در روش‌های مختلف در خصوص مسائل فرهنگی به‌صورت سازماندهی شده بر علیه این کشور و جوانان توطئه‌ می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز حتی سرمایه‌داران وارد مسائل فرهنگی شده و با تأسیس شبکه‌های ماهواره‌ای درصدد حذف تعصبات دینی و مذهبی جوانان هستند که باید بیش از پیش اقدامات لازم انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *