فرمانده انتظامی کاشمر: باید به جای مسجد گریزی، مسجد پناهی محور باشد

فرمانده نیروی انتظامی کاشمر،جوان‌گریزی جوانان را از مسجد یکی از مشکلات شهر و روستا دانست.

سرهنگ محمود شیخی نژاد در جمع مردم با بیان اینکه مسجد سنگرمبارزه با دشمنان خدا و مرکز گسترش فرهنگ عدل است، گفت : اگرچه جامعه ما یک جامعه جوان است اما وقتی به مساجد می‌رویم از 100 نفر فقط 20 درصدشان را جوانان تشکیل می‌دهند .

وی با اشاره به اینکه مسجد بهترین مرکز برای حضور و تربیت نوجوانان وجوانان است، افزود: باید زمینه ها و نیازهای جوانان در مساجد فراهم شود تا به جای مسجد گریزی، مسجد پناهی محور باشد.

وی اظهار داشت: جوانان به عنوان آینده سازان از بزرگ ترین سرمایه های کشور هستند که در پی دست یافتن به بینشی پویا، متحول و جدید نسبت به زندگی بوده و برای دستیابی به آن هر تلاشی می کنند .

وی یکی از ارکان مهم مسجد را که در جهت دادن فعالیت ها و جذب جوانان مؤثر است، امام جماعت دانست و اظهار داشت: امام جماعت به عنوان کانون مرکزی ارتباطات در مسجد مورد توجه همه مراجعان مسجد است.

وی عدم وجود جذابیت لازم در مساجد را از موانع جذب جوانان به این پایگاه های معنوی، فرهنگی و انسان ساز اعلام کرد و گفت : چنانچه با در نظر گرفتن شرایط روز، جذابیت های لازم در مساجد ایجاد شود، پر رنگ شدن حضور عمومی و به ویژه جوانان را در مساجد شاهد خواهیم بود .

وی با اعلام اینکه اسلام برای عبادت و حضور همه اقشار در گروه های سنی مختلف ارزش بسیاری قائل است، گفت : این حضور در صورتی که از سوی جوانان باشد به مراتب از ارزش بیشتری برخوردار است .

فرمانده نیروی انتظامی کاشمر با تأکید بر اینکه مسجد به عنوان اولین و بهترین پایگاه عبادی، باید برای جلب و جذب عمومی شرایط ویژه ای داشته باشد، افزود : مساجد علاوه بر کانون هایی برای بندگی خدا، نماز وعبادت، کانون فرهنگی و اطلاع رسانی صحیح دینی نیز هستند و چنانچه جاذبه های لازم در آنها به کار گرفته شود، به همان نسبت نیز حضور جوانان در این پایگاه ها پررنگ تر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *