دومین همایش دهیاریهای بخش مرکزی کاشمر برگزار شد

دومین همایش دهیاریهای بخش مرکزی کاشمر امروز با حضور دهیاران و اعضا شوراهای اسلامی در محل سالن اداره آب و فاضلاب این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم بخشدار بخش مرکزی کاشمر طی سخنانی با اشاره به اهمیت نقش دهیاریها در توسعه پایدار روستاها،گفت : خوشبختانه تا کنون با کمک دهیاری ها در حوزه های مختلف عمرانی، فرهنگی، فضاهای ورزشی و اشتغال اقدامات خوبی در روستاها انجام شده است .
محمدرضا دهباشی با بیان اینکه در سال گذشته 400 میلیون تومان اعتبار دولتی مربوط به طرح زکات و توسعه اماکن مذهبی و عمرانی به دهیاری های بخش مرکزی اختصاص یافت، افزود : اگر چه این اعتبارات ناچیز است و جوابگوی نیازهای عمرانی، فرهنگی و غیره روستا نیست اما باید در کنار این اعتبارات دولتی به سمت جذب مشارکتهای مردمی جهت رفع مشکلات روستا برویم .
وی اظهارداشت : در توسعه پایدار روستا فرهنگ سازی جهت جلب مشارکتهای مردمی ضروی است زیرا اگر کمک و مشارکت مردمی نباشد توسعه پایدار پدید نمی آید.
دهباشی به اجرای طرح شوراهای هماهنگی توسعه روستا درروستای قلعه بالا از توابع بخش مرکزی اشاره کرد و گفت : این شورا کمک های مردمی را جمع آوری خواهد کرد تا با فعالیت مدیران روستا زمینه توسعه پایدار فراهم گردد.
وی با بیان اینکه روستاییان در زمینه تأمین نیازهای جامعه شهری نقش به سزایی دارند، گفت : در سال جهاد اقتصادی باید مردم روستا را به تولید بیشتر ترغیب نماییم تا گامی در راستای جهاد اقتصادی بردارند.
وی با تأکید بر اینکه تعامل بین روستاییان با دهیار می تواند زمینه ساز رشد و تعالی روستا باشد، اظهار داشت : در شرایط فعلی که خشکسالی در منطقه وجود دارد و با افت شدید منابع آبی مواجهیم باید به خوبی دهیاران در زمینه مدیریت منابع آبی وارد عمل شوند.
وی خاطر نشان کرد : با توجه به فصل برداشت محصولات دهیاران باید در راستای احیا فریضه زکات بکوشند و با رعایت مسائل شرعی و جمع آوری زکات از حمایتهای دولتی هم بهره مند شوند.
در بخش مرکزی کاشمر 25 دهیاری فعال است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *