زمین های ادارات کاشمر برای مسکن ملی پس گرفته می شوند

کمبود مسکن

از شهردار کاشمر خواسته شده ۴ هکتار زمینی که در محدوده دانشگاه آزاد که برای احداث فضای سبز گرفته‌اند را بازگردانند تا مصوبه تغییر کاربری برای نهضت ملی مسکن صادر شود.

عباس یوسف زاده مدیر کل مسکن و شهرسازی استان با حضور در کاشمر گفت: زمینی که  مسئولان شهرستان برای احداث پروژه نهضت ملی مسکن زمینی پیشنهاد دادند، چون در بستر رودخانه قرار دارد، قابلیت الحاق ندارد و در همین راستا مقرر شد زمین دیگری به مساحت ۱۱ هکتار برای ورود به محدوده مورد بررسی قرار گیرد.

یوسف‌زاده افزود:  در گذشته زمینی به مساحت ۱۳ هکتار به هلال‌احمر، ۴ هکتار برای احداث فضای سبز به شهرداری و زمینی به فنی و حرفه‌ای یا آموزش عالی داده شده اما چون تاکنون ساخت و سازی در آن‌ها صورت نگرفته از معاونان خواسته شده هر چه زودتر مکاتباتی با هلال‌احمر و دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها انجام دهند و زمین‌های فوق برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن باز پس‌گیری شود.

وی تصریح کرد: با تأکید رئیس‌جمهور دستگاه‌هایی که اراضی مازاد دارند باید پس گرفته شوند، برخی از این دستگاه‌ها برای اینکه زمین را پس ندهند تمامی قسمت‌های زمینی که در اختیارشان قرار داده شده را صاف می‌کنند و در هر طرف چند سوله هزار متری می‌سازند در صورتی که این بدرفتاری و تضییع حقوق است انتظار داریم فرماندار کاشمر به طور ویژه در این خصوص پای‌کار باشند.

مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی افزود: زمین هلال‌احمر کاشمر ۱۵ سال است که واگذار شده ولی در تمامی این سال‌ها فقط در گوشه‌ای از آن ساختمانی احداث شده است.

وی با بیان اینکه مقداری از این زمین ۱۳ هکتاری را در اختیار هلال‌احمر خواهیم گذاشت، گفت: از شهردار کاشمر خواسته شده ۴ هکتار زمینی که در محدوده دانشگاه آزاد که برای احداث فضای سبز گرفته‌اند را بازگردانند تا مصوبه تغییر کاربری برای نهضت ملی مسکن صادر شود.

یوسف‌زاده مطرح کرد: اگر این زمین‌ها برگردانده شود برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن تا یکی دو سال آینده مشکلی نخواهیم داشت، البته بر اساس آنچه گفته شده نیروی انتظامی هم در بالادست کاشمر ۲۲ هکتار زمین را تصرف نموده و اقدام به دیوارکشی کرده که باید جلوی آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه سهمیه کاشمر برای پروژه نهضت ملی مسکن۹۰۰۰ نفر بوده که ۱۱ هزار نفر ثبت‌نام نمودند و تاکنون ۵۵۰۰ نفر احراز هویت شده‌اند، اظهار کرد: اگر زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی باز پس‌گیری شود، مشکلی نخواهد بود.

مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی عنوان کرد: یکی از دلایلی که در برخی شهرها مردم از مسکن مهر یا نهضت ملی مسکن گله‌مند هستند چون فقط چندین واحد می‌سازیم و معابر را کامل نمی‌کنیم، شاید این قصور از ناحیه ما باشد اما از شهرداری‌ها مطالبه داریم تا خدمات لازم را ارائه دهند و دیگر دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش و شبکه بهداشت نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند.

وی گفت: هرچند وقتی طرح احداث واحدهای مسکونی مصوب می‌شود قسمت‌هایی برای ایجاد فضای سبز دیده می‌شود اما انگیزه‌ای از سوی شهرداران برای اجرا نیست و می‌گویند طرح ملی بوده و باید خودشان بسازند اگر این‌گونه باشد گسستگی بین ما و شهرداری‌ها از بین نخواهد رفت.

یوسف زاده یادآور شد: طی دو هفته آینده حواله قیر مورد نیاز مسکن مهر کاشمر صادر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *