افتتاح اولین پژوهشسرای تخصصی کودکان خراسان رضوی در کاشمر

هم‌زمان با هفته پژوهش
نخستین پژوهش‌سرای تخصصی کودکان خراسان رضوی در کاشمر افتتاح شد

هم‌زمان با هفته پژوهش، نخستین پژوهش‌سرای تخصصی کودکان خراسان رضوی در کاشمر افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

دکترعلی طاهریان مدیر آموزش و پرورش کاشمر عصر امروز در آئین افتتاحیه مرکز پژوهشی اظهار داشت: پژوهش‌سرای تخصصی کودکان در حقیقت نخستین مرکز پژوهشی در این رده سنی در خراسان رضوی است که امروز در کاشمر افتتاح‌شده است.
علی طاهریان با اشاره به فعالیت پژوهش‌سرا در مقطع متوسطه یادآور شد: با افتتاح این پژوهش‌سرا تمامی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی می‌توانند با حضور در این مکان به انجام فعالیت‌های پژوهشی بپردازند.
مدیرآموزش و پرورش کاشمر پژوهش را کلید اصلی پیشرفت علم در بین دانش آموزان دانست و با تقدیر از زحمات مسؤولان اجرایی این برنامه با اشاره به اهداف، اهمیت و جایگاه  پژوهش سرای دانش آموزی گفت: این مراکز محل ورود دانش آموزان پرسشگر، خلاق و کنجکاو است.
وی بابیان این‌که تاکنون فعالیت‌های پژوهشی تنها در مقطع متوسطه انجام می‌شد و عملاً دانش‌آموزان با قبولی در دانشگاه‌ها از این حوزه فاصله می‌گیرند، خاطرنشان کرد: در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های پژوهشی و اهمیت دادن به این مسئله مهم بر آن شدیم تا با فراهم کردن زمینه حضور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بتوانیم وسعت پژوهش را افزایش دهیم و دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی بتوانند جذب کارها و فعالیت‌های پژوهشی شوند.
مدیرآموزش و پرورش کاشمر با تأکید بر این‌که با کشف استعداد دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی می‌توانیم در مقطع متوسطه از آن‌ها بهره‌برداری بهتری داشته باشیم، افزود: برای این پژوهش‌سرا،که مجهز به‌تمامی امکانات آزمایشگاهی است 50 میلیون تومان هزینه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *