مصرف آب در فضای سبز کاشمر به یک پنجم کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر٬ اسماعیل سلطان‌پور صبح امروز در پنجاه و سومین جلسه علنی شورای شهر کاشمر اظهار داشت: با بهره‌گیری از دانش فنی و سیستم‌های نوین آبیاری مصرف آب مورد استفاده در فضای سبز کاشمر به میزان یک پنجم کاهش یافته است.

وی با اعلام گزارشی از عملکرد یک ساله کمیسیون فضای سبز یادآور شد: اگر چه در 10 سال گذشته در حوزه فضای سبز شهرداری استخدامی صورت نگرفته است اما هم اکنون با 52 نیرو شاهد خدمات قابل قبولی در این بخش هستیم.

مسئول کمیسیون فضای سبز شورای شهر کاشمر با بیان اینکه در اکثر بلوارها ٬میادین و پارک‌ها فضای سبز با استفاده از روش قطره‌ای آبیاری می‌شود، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است با توجه به افت منابع آبی و کمبود آب برنامه‌ریزی کنیم با بهره‌گیری از امکانات و شیوه‌های نوین مصرف آب را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه ابتدایی سال گذشته 60 میلیون تومان برای هزینه تعمیرات و راه‌اندازی در بخش فضای سبز شهرداری کاشمر پرداخت شده است، تصریح کرد: با واگذاری بخشی از امور در مدت مشابه امسال به بخش خصوصی این رقم با کاهش70 درصدی به 18 میلیون رسیده است.

سلطان‌پور با تاکید بر اینکه مشارکت دادن مردم در  امور شهری سبب افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی آنان می‌شود، یادآور شد: مشارکت مردم در بخش‌های مختلف شهری سبب ارتقای رضایتمندی بیشتر می‌شود به طوری که با واگذاری یک پارک در محله‌ای از جنوب شهر کاشمر به تعدادی از ساکنان آن شاهد محیطی سرسبز و بانشاط هستیم.

وی با بیان این که به دنبال اجرای طرح آبیاری به روش قطره‌ای در تمام بلوارها و پارک‌ها هستیم، تصریح کرد: رسیدگی و پرورش درختان واقع در معابر شهری از جمله اقداماتی است که در دستور این کمیسیون قرار گرفته است و سعی می‌کنیم با هرس کردن به موقع درختان در راستای زیباسازی شهر گام برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *