خطیب جمعه کاشمر: حماسه نهم دی، ایران را در برابر دشمنان استوار نشان داد

خطیب جمعه کاشمر گفت: حماسه نهم دی، ایران را در برابر دشمنان استوار نشان داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید قاسم یعقوبی در اجتماع نمازگزاران نماز جمعه این هفته طی سخنانی با اشاره به سالروز حماسه نهم دی اظهار داشت: اگر چه پس از سال‌ها، تلاش ما برای ناامید کردن دشمن در این که ایران جولانگاه آنان نیست، جریان فتنه در سال گذشته با بی‌حرمتی به قرآن، به آتش کشیدن عاشورا و …، دشمنان را امیدوار کرد، اما ملت بیدار ایران در حماسه نهم دی 88 نشان داد که ایران در درون محکم و استوار و در بیرون کارآمد است.

وی با اشاره به اینکه قرآن می‌گوید بالاتر از گناه قتل، فتنه است، از این رو اگر کسی در جامعه اسلامی ایجاد فتنه کند، جرم او از قتل نفس بالاتر است، اظهار داشت: با اقدام به قتل نفس فردی را از بین می بریم اما وقتی فتنه ایجاد شد، خشک و تر به پای هم می‌سوزند و ناموس، آبرو و امنیت از بین می‌رود.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه فتنه فضای گرد و غباری را ایجاد می‌کند که فرد نمی‌تواند خوب و بد را تشخیص دهد، اظهار داشت: فتنه سال 88 از این دست بود که اصل انقلاب را نشانه گرفته بود و طراحان اصلی این کار که در خارج هستند فکر می‌کردند اگر در انتخابات برنده شوند، به نوعی به اصل نظام می‌توانند خدشه وارد کنند و اگر موفق نشدند به نوعی دیگر که چون در انتخابات موفق نشدند راه فتنه را در پیش گرفتند.

وی با اشاره به این که کلید فتنه بحث انتخابات بود و مدعی تقلب در انتخابات بودند اما بعد مشخص شد آنان با عاشورا، آرمان‌های نظام، دفاع انقلاب از فلسطین و لبنان و … مشکل دارند، جرم جریان فتنه را بسیار سنگین دانست و گفت: با اتفاتقاتی که به وجود آوردند، دشمن جرات پیدا کرد فشارها را در موضوع انرژی هسته‌ای، تحریم اقتصادی و … گسترش دهد و خسارات بزرگی به ملت از ناحیه این فشارها وارد آورد.

وی با بیان اینکه عمده جرات دشمن پس از حوادث سال گذشته شکل گرفت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ملت ایران با هدایت رهبری دوباره بازسازی شد و توانست اقتدار، صلابت و اعتبار خود را حفظ کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: حماسه نهم دی سال گذشته، 22 بهمن، سفر رییس‌جمهور به لبنان، همراهی ترکیه و برزیل در امر انرژی هسته‌ای و اجرای بسیاری از امور از جمله قانون هدفمندی یارانه‌ها بار دیگر صلابت، عظمت و هوشیاری ملت ایران و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان داد.

وی با بیان اینکه بصیرت امری ضروری در میان ملت است که مانند چراغ راه باید همراه آنان باشد، ابراز امیدواری کرد جریان فتنه دست از این توطئه‌های بی‌شرمانه خود بردارند و اگر نه از سوی ملت بزرگوار ایران سیلی محکمی خواهند خورد.

وی با عرض تسلیت شهادت امام سجاد(ع)، با بیان اینکه این امام بزرگورا پیام رسان عاشورا بودند، گفت: ایشان با روشی زیبا و با سیره‌ای جذاب در حرکت از کربلا تا شام و از شام تا مدینه با معرفی جایگاه اهل بیت تمام ترفندهای بنی‌امیه را خنثی نمودند به طوری که توابین، فاطمین و علویین و مختار همه تحت تاثیر جادوی کلام ایشان بودند.

امام جمعه کاشمر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجوه تمایز بین انسان و حیوان، اظهار داشت: تفکر و قدرت اندیشه مهم‌ترین وجه این تمایز است به طوری که انسان به چیزی که می‌خورد، نمی‌اندیشد اما انسان باید در آن اندیشه کند و به پاکی، حلال و سالم بودن آن مطمئن باشد حتی در آنچه می‌شنود و می‌بیند و مطالعه می‌کند، نیز باید اندیشه کند.

وی با بیان اینکه آنچه انسان از طریق گوش، عقل، قلب و … دریافت می‌کند، غذای روح اوست و باید یقین یابد این غذا سالم است، گفت: اگر در غذای روح مان دقت کنیم گناه در جامعه اسلامی انجام نمی‌گیرد و اندیشه و عمل به سمت نیکی و پاکی سوق می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *